Större fokus på analys och strategi för att möta kundbehovet

Vår avdelning som arbetar med insikt och strategi har växt i takt med att våra kunder utvecklas. Då flera av våra kunder nu efterfrågar att kunna följa sina kunders beslutsresa i olika kanaler med relevant marknadsföring och budskap, behöver vi därmed stärka upp med fler personer till avdelningen. Det är ett otroligt spännande område och vi har fått förtroendet att arbeta med uppdrag för kunder inom en rad olika branscher. Från ICA, Blooc och Kakservice för att nämna några exempel på företag som vi arbetar med just nu.
Tidigare leddes avdelningen Insikt och Strategi på Be Better Online av Carl-Gustav Öberg som nu åter tillträtt som VD för bolaget. I och med detta tar nu Veronica Stenberg, tidigare i rollen som senior strateg, över ansvaret för att vidareutveckla avdelningen. Veronica började på BBO tidigt i höstas och kommer senast från Stena Line där hon främst arbetade med CRM, Omnichannel och ansvarade för Stena Lines kundklubb på den svenska marknaden. Veronica har en lång bakgrund inom byråvärlden med erfarenheter från bl.a iProspect och DigitasLBi (numera Publics.Sapient).
“Det skall bli otroligt roligt att att ta över och axla rollen – efterfrågan på våra typer av tjänster växer stadigt och det är otroligt stimulerande att få förtroendet från våra kunder, att få hjälpa dem i det som ibland upplevs vara ett komplext digitalt landskap” säger Veronica.
Att integrera sin marknadsföring med målet att skapa bättre kundupplevelser är något som flera av våra kunder nu efterfrågar. Tillsammans med det erbjuder vi mätning och analys som hjälper våra kunder att ta informerade beslut för att kunna agera snabbare i vår föränderliga värld. Vi kompletterar med konverteringsoptimering för att verkligen kunna maximera våra kunders investeringar i olika medier och hjälper därmed dem att både driva kund- och affärsnyttan via sin digitala marknadsföring.