Tutorial: Så sätter du upp en Facebook-pixel och kopplar den till Google Tag Manager

BBO | 2018-04-25 | Tutorials

I detta avsnitt i vår serie How To Be Better Online visar vi hur du sätter upp en Facebookpixel och kopplar den till Google Tag Manager. En Facebookpixel används för att samla in data om dina besökare på din webbplats och gör att du kan skapa målgrupper för din annonsering på Facebook baserat på datan.

Vi går igenom hur du skapar en pixel, konfigurerar och installerar den via Google Tag Manager. För att göra detta behöver du först ha installerat Google Tag Manager på din sajt och ha ett Facebook Business-konto.

Här hittar du verktyget Facebook Pixel Helper

Håll dig uppdaterad

Håll dig uppdaterad och ta del av tips och trix kring digital marknadsföring! I vårt nyhetsbrev får du våra senaste spaningar och lär dig mer om ämnen om vi tror kan vara intressanta för dig som arbetar med kommunikation på de digitala plattformarna.

Jag samtycker till att de personuppgifter jag här lämnar behandlas enligt gällande integritetspolicy

Alla rättigheter förbehållna © 2023

Våra kontor

Stigbergsliden 7
414 63 Göteborg, Sweden

Drottninggatan 71C
111 36 Stockholm, Sweden

Gran Via de les Corts Catalanes, 613
08007 Barcelona, Spain

Postadress:
Gustaf Dalénsgatan 30
417 24 Göteborg

Orgnr: 556428-5350