Full gas på ATV-husets annonsering

ATV-huset erbjuder fyrhjulingar och allt som hör till, både för nöjesåkare och de som använder fordonet i sitt arbete. Robin Teivens är e-handelsansvarig på företaget. När han ser tillbaka på tiden för några år sedan minns han att ATV-huset ville satsa på digital annonsering och byta leverantör.

– Vi hade haft diskussioner och tittat på olika byråer när vi hittade digitala marknadsföringsbyrån Be Better Online. Ni gav ett seriöst intryck och vi gillade att ni hade kontor i Göteborg så att vi kunde hälsa på ”face-to-face”.

Redan från början fanns en uttalad önskan från ATV-huset om att få en tydligare bild av vad som gick bra och vad som kunde förbättras.

– Anledningen att vi bytte byrå var att vi värdesätter att ha någon att diskutera annonseringskonto och utvecklingen inom annonsering med. Vi vill inte stå och stampa på samma ställe. Vi vill ständigt bli bättre, säger Robin.

Lösning

Så började vi arbeta med ATV-husets digitala annonsering. Från början hade vi enbart hand om vissa annonseringskanaler och den svenska marknaden. Allt eftersom har det utökats till fler kanaler och även den norska marknaden. Idag hanterar vi annonskonton för både atvhuset.se och flera av deras andra domäner inom olika affärsområden.

– Be Better Online har varit en bra partner för oss, redan från början. När vi har velat växa har ni kunnat utveckla vår marknadsföring i takt med att vi utvecklar vår affär och produktutbud.

Med själva annonseringskontona tycker Robin att det flyter på bra.

– Ibland hörs vi av och diskuterar vart vi ska rikta budgeten just då, bland annat efter säsong. När någon ändring har behövts göras, i till exempel innehållet, har ni fixat det snabbt och enkelt.

Resultat

Robin upplever att annonseringen är mycket mer effektiv idag än den var innan Be Better Online kom in i bilden.

– Resultatet har blivit mycket bättre, det mäter vi både själva och ser i rapporter från er.


Atvhuset.se från 2017 till 2018. Siffrorna är hämtade från Google Ads, som kan ta fram informationen genom att följa vad användarna gör på webbplatser efter att ha klickat på länkar i sökresultaten.

 

Siffrorna ser alltså bra ut, men för Robin har det bästa med samarbetet varit den goda kontakten med strateg och specialister hos oss. Både genom återkoppling och rapportering.

– Vi känner oss trygga i samarbetet och att det går snabbt att få feedback. Om jag mailar idag får jag också svar idag. Och genom er rapportering kan jag tydligt se vad ni gör varje månad.

Robin uppskattar att Be Better Online har tagit en drivande roll i utvecklingen av deras annonsering.

– Be Better Online är en bra partner att bolla idéer med. Ni är duktiga på att informera om nyheter på området och att komma med egna förslag på hur vår annonsering kan utvecklas. Det är ni som hör av er när det finns en ny funktion eller liknande att börja använda, inte vi. Precis som det ska vara!

Vill du veta mer hur vi kan hjälpa dig?












    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.