Frukostseminarium i Stockholm och Göteborg: BBOFRUKOST
BBOFRUKOST är vårt koncept för frukostseminarium på olika teman inom digital marknadsföring. Under de senaste åren har vi bjudit in kunskapstörstande marknadsförare som vill lära sig nytt på god frukost med matnyttig föreläsning. Bland annat på Världskulturmuseet i Göteborg och på Norra Latin i Stockholm.
Med varje BBOFRUKOST vill vi dela med oss av ny kunskap som du verkligen får nytta av i din yrkesroll. Därför är vi generösa med vår kompetens, lägger upp det hela på ett pedagogiskt sätt och fokuserar på det som är viktigast.
Över tusen deltagare har besökt de frukostseminarium som vi har anordnat i Göteborg och Stockholm – helt gratis. När anmälan öppnar brukar eventen bli fullsatta i rasande takt. Så passa på att boka din plats direkt när ett nytt datum dyker upp. Scrolla ner för mer information!
Våra besökare om frukostseminarium i Göteborg och Stockholm
”Oerhört bra uppstyrt – modernt med puls! Själva framförandet var klockrent även det. Vad jag gillade absolut mest var att ni har använt oss som besökares resa för att boka in sig på sagt event som case. Snyggt! Ni har tagit seminarium till en helt ny nivå!”
”Jag uppskattar att era seminarier har fokus på att lära ut konkreta kunskaper.”
”Att ni fick med så mycket bra info paketerat snyggt på endast en timme. Det var lätt att ta åt sig och ni visade väldigt bra exempel på hur de olika stadierna med annonserna ser ut. Jättebra talare med härlig energi som smittar av sig. Och det skulle gärna få ha hållit på längre tid :-)”
”Snyggt, enkelt, rakt, lagom länge vilket gjorde att man höll fokus hela vägen, no bullshit (har redan rekommenderat er, 1 h efter)!”
”Väldigt fint arrangerat och ni förklarar så bra – man får bra förståelse för helheten. Galet inspirerande föreläsning!”
”Intressant, relevant och konkret innehåll. Kunde omsätta och omvandla det som sades till min egen verksamhet och det är precis det jag vill ha ut av ett seminarium!”
Tidigare frukostseminarium i Stockholm och Göteborg
Höst 2019 – Från spretigt till strategiskt med kundresan som kompass!
För den som tycker att det är svårt att prioritera sin budget på rätt marknadsaktiviteter. Vi utgick från modellen SEE, THINK, DO, CARE och gav våra åhörare effektiva verktyg för att planera marknadsföringen utifrån kundresan. Vårt frukostseminarium berörde både sökmotoroptimering (SEO), konverteringsoptimering och digital annonsering.
Höst 2018 – Social Commerce: Så får du dina sociala kanaler att driva försäljning
Marknadsföring på sociala medier sägs ofta vara bra för att stärka kundrelationer och bygga varumärke, vilket vi håller med om. Men de sociala plattformarna kan sälja också! Det kallas social commerce och under de här morgonpassen delade vi med oss av konkreta råd för att lyckas med det.
Vår 2018 – Så mäter du effekten av sociala medier
På denna BBOFRUKOST skiftade vi fokus till mätning av effekten från din marknadsföring på sociala medier. Vi tog till exempel upp hur du väljer rätt nyckeltal (KPI:er), hur du mäter användarbeteende och hur du hittar rätt i analysverktygsdjungeln.
Höst 2017 – 10 sätt att lyckas bättre i sociala medier
På vår första BBOFRUKOST tacklade vi frågor som: hur når jag ut till så många som möjligt på ett lönsamt sätt? Vi tog upp hur du lyckas genom att välja rätt kanaler, undvika vanliga fallgropar och att hitta din verkliga drivkraft för närvaron på sociala medier.
YouTube-klipp från BBOFRUKOST 2019
YouTube-klipp från vår första BBOFRUKOST
På scen
Talarna på våra frukostseminarier sitter till vardags och smattrar på tangentbord på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Här presenterar vi några av dem som har hållit låda på BBOFRUKOST.
Cecilia Lyche Simonsson
Vår Chief Marketing Officer (CMO) Cecilia brinner för mötet mellan människor och varumärken. Kanske är det därför som hon är vår flitigaste frukosttalare. Cecilia har jobbat med marknadsföring och projektledning inom bland annat event, livsmedel och tidskrifter. Dessutom är hon grym på sociala medier och att bygga strategier.
Carl-Gustav Öberg
Vår CEO har drivit flera e-handlar och var med och startade BBO från grunden. Calle brinner för att skapa finansiella resultat genom teknisk spetskompetens. Allra bäst är han på sökmotoroptimering och webbutveckling.
Thomas Van Loo
Till vardags skapar Thomas synergi mellan sina kollegor, i rollen som Chief Operating Officer (COO). Men han är minst lika mycket specialist på annonsering via sökmotorer och sociala plattformar.