Så sticker BBO Academys Google Analytics-kurser ut
- Skapade för marknadsförare och kommunikatörer
- Uppdelade på två halvdagar för bättre fokus och möjlighet att smälta information
- Relativt få deltagare
- Vi är Google Premier Partner
För att ge dig möjlighet till bra fokus och tid att smälta de nya kunskaperna har vi delat upp utbildningarna i Google Analytics i två halvdagar. Efter den första halvdagen får du med dig övningsuppgifter att testa hemma inför nästa gång. På så sätt kan du sätta dina nya kunskaper på prov och komma tillbaka till nästa tillfälle med frågor och funderingar till kursledarna.
Genom att hålla antalet deltagare på en förhållandevis låg nivå ser vi till att kurserna är personliga, med gott om tid för handledning i kombination med den bredare undervisningen. Du får lära dig både på en teoretisk nivå och jobba direkt i verktyget med tillgång till våra specialister för att svara på frågor. En riktigt bra möjlighet att räta ut frågetecken kring just de punkter där du har kört fast!
Och så är vi Google Premier Partner. Vilket innebär att sökmotorföretaget anser att vi är en särskilt kunnig aktör. Därför håller de oss uppdaterade när förändringar sker på deras plattformar, inte minst i Google Analytics. När du väljer en Google Analytics-kurs med Be Better Online kan du alltså räkna med att det du lär dig är aktuellt och korrekt.
Google Analytics Grund
Vår grundkurs i Google Analytics ger dig en stabil grundförståelse för verktyget och dess möjligheter. Men varför är det bra att förstå det?
Dels är det en viktig förutsättning för att senare kunna fördjupa dig i olika avancerade användningsområden, dels kan den som har grundförståelse vara mer delaktig i diskussioner om analys och mätning. Till exempel när du pratar om din webbplats och onlinenärvaro med en byrå.
När begrepp från Analytics dyker upp i samtalet kommer det inte längre kännas som ett främmande språk. Istället kommer du kunna se om din byrå verkligen lever upp till dina förväntningar, eftersom analysverktyget och dess begrepp inte längre är höljda i dunkel för dig. Dessutom kan du flika in egna förslag som är förankrade i vad som faktiskt går att göra med verktyget. Du kommer kunna arbeta mer tillsammans med din byrå eller inhouse-personal för att nå ännu bättre resultat.
För vem passar grundkursen i Google Analytics?
Om du jobbar med marknadsföring eller kommunikation och vill få en grundläggande förståelse för Google Analytics är det här rätt kurs för dig. Efter kursen kommer du även kunna använda och navigera i verktyget på en grundläggande nivå. Du behöver inte ha några förkunskaper om analysverktyget.
Den avancerade utbildningen tar dina grundkunskaper till en djupare nivå och ger dig värdefulla insikter om arbetet med Google Analytics. Du kommer lära dig mer om avancerade funktioner och få personlig handledning som rätar ut dina frågetecken. Dessutom kommer du lära dig en hel del om att tolka och ifrågasätta data på ett korrekt och konstruktivt sätt.
Är den avancerade kursen rätt för mig?
Om du redan har grundkunskaper inom Google Analytics och använder verktyget någorlunda regelbundet så är den här utbildningen på rätt nivå för dig. Det vill säga, om du vill fördjupa dina kunskaper och bli bättre på att tolka data!
Våra specialister är kursledare
Kursledare på kurserna i Google Analytics är specialister och webbanalytiker från Be Better Online. Till vardags hjälper de våra kunder att lyfta sin onlinenärvaro med nya insikter från bland annat Google Analytics. Våra kurser i verktyget är ett prisvärt sätt att inte bara dra nytta av deras kunskap, utan faktiskt lära dig att arbeta på ett sätt som de rekommenderar.
Utbildning i Google Analytics ger värdefull kompetens
Att förstå Google Analytics bättre kommer inte bara öppna upp dörrar för att komma till nya insikter. Det kommer även bli enklare för dig att förstå rapporter och statistik. När begreppens betydelse klarnar och du förstår hur de mäts och bör tolkas blir det lättare att dra korrekta slutsatser i arbetet med data.
För om data inte tolkas korrekt finns det faktiskt ingen poäng med att mäta resultat och göra analyser. Först med rätt tolkning kan du börja planera för optimering och fatta väl underbyggda beslut. Med kunskapen från våra Google Analytics-kurser i bagaget kan du bli mer delaktig i det strategiska och analytiska arbetet på ditt företag.
Men att ha kunskaper om Google Analytics är inte bara en tillgång idag, utan under hela ditt yrkesliv. I många bredare roller inom marknadsföring och kommunikation är olika kunskapsnivåer inom Google Analytics efterfrågat. Du kommer lättare kunna komma in i en ny organisation, tolka nulägets siffror och fatta smarta beslut för att nå bättre resultat.
Vill du få analytiska kunskaper, något som är en värdefull tillgång hos alla företag som har en närvaro på nätet?