SEE THINK DO CARE
Cecilia Lyche Simonsson och Thomas Van Loo stod på scenen och delade generöst med sig av både teori och konkreta exempel kring hur man kan ta sin marknadsföring till nästa nivå. Under en timme hann de gå igenom allt ifrån SEO till annonseringstips, och framför allt hur du kan implementera SEE THINK DO CARE (kundresan) för att nå fram till dina kunder med bästa möjliga resultat. Om du vill läsa mer om kundresan så har vi ett eget blogginlägg om det här.
Ett av tipsen som de bjöd på kommer även här! Det går att skapa film av bilder direkt i Facebook med hjälp av en funktion som heter ”Skapa bildspel”. Du kan själv välja hur lång tid det ska vara mellan varje övergång. Detta är ett smidigt (och gratis!) sätt att skapa rörligt innehåll av stillbilder, vilket brukar generera mer exponeringar och interaktioner! Har du hunnit testa än?
Stort tack till alla er som kom och lyssnade!
Vi hoppas att ni hade minst lika kul som oss, vi kan knappt vänta tills nästa gång!
BBOFRUKOST Göteborg
I Göteborg har vi hållit hus i Världskulturmuseets ljusa, öppna och moderna lokaler. Vi har varit så nöjda att vi återkommit år efter år. Nu har vi dock spännande nyheter, vi har blivit så stora att vi vuxit ur lokalen! För att ni alla ska få plats tänker vi nytt till nästa BBOFRUKOST hösten 2020. Håll utkik efter uppdateringar här och i våra sociala medier.
BBOFRUKOST Stockholm
I Stockholm har vi valt ett helt annat stuk på lokalen. Här är vi på Norra Latin, och vi trivs minst lika bra bland vackra pelare och ljuskronor. Visst klär salen i BBO-rosa? Förhoppningvis ses vi här i år igen! Nästa BBOFRUKOST i Stockholm är planerad att ske hösten 2020.
PS. Vi hoppas självklart att rådande läge och alla hälsorestriktioner kring COVID-19 har släppt långt innan vi kommer in till hösten. Om det inte skulle ha gjort det lovar vi att återkomma med en digital lösning för att leverera årets BBOFRUKOST!