Att göra webbplatsen till en väloljad säljmaskin. Vad är det värt för dig?
Utvärderar hur vägen till konvertering kan göras enklare!
Om ditt företag jobbar mycket online har du förmodligen redan lagt tid och pengar på webbplatsen. Allt från webbutveckling till marknadsföring. Men oavsett hur mycket du satsar på att finputsa design och generera trafik, kan det vara förgäves om du inte ser webbplatsen från besökarnas perspektiv. Annars kommer du aldrig veta varför vissa går vidare med köp, medan andra glömmer bort ditt varumärke på ett par minuter. Din webbplats blir aldrig mer än ”helt okej” och du kommer inte ha en aning om vad du ska göra åt det. Det vill säga, om du inte gör en konverteringsanalys med oss.
För att fatta oss kort, konverteringsanalysen visar vilka trösklar som kunderna snubblar på när de använder din webbplats. Till exempel:
- Det besökarna letar efter är placerat på ställen där de inte hittar det.
- Kontaktformulären är för långa.
- Det är för krångligt för besökarna att filtrera produkter eller bläddra bland tjänster.
- Informationen på sidorna är svåröverskådlig.
- Eller något helt annat, som vi hjälper dig att reda ut!
När du känner till trösklarna kan du börja ta bort dem. Och genom att ta bort hinder från kundernas väg mot köp och ifyllda kontaktformulär ökar du dina affärer. Din webbplats blir den väloljade säljmaskin som den alltid hade potential att vara.