Att göra webbplatsen till en väloljad säljmaskin. Vad är det värt för dig?

Utvärderar hur vägen till konvertering kan göras enklare!

Om ditt företag jobbar mycket online har du förmodligen redan lagt tid och pengar på webbplatsen. Allt från webbutveckling till marknadsföring. Men oavsett hur mycket du satsar på att finputsa design och generera trafik, kan det vara förgäves om du inte ser webbplatsen från besökarnas perspektiv. Annars kommer du aldrig veta varför vissa går vidare med köp, medan andra glömmer bort ditt varumärke på ett par minuter. Din webbplats blir aldrig mer än ”helt okej” och du kommer inte ha en aning om vad du ska göra åt det. Det vill säga, om du inte gör en konverteringsanalys med oss.

För att fatta oss kort, konverteringsanalysen visar vilka trösklar som kunderna snubblar på när de använder din webbplats. Till exempel:

  •       Det besökarna letar efter är placerat på ställen där de inte hittar det.
  •       Kontaktformulären är för långa.
  •       Det är för krångligt för besökarna att filtrera produkter eller bläddra bland tjänster.
  •       Informationen på sidorna är svåröverskådlig.
  •       Eller något helt annat, som vi hjälper dig att reda ut!

När du känner till trösklarna kan du börja ta bort dem. Och genom att ta bort hinder från kundernas väg mot köp och ifyllda kontaktformulär ökar du dina affärer. Din webbplats blir den väloljade säljmaskin som den alltid hade potential att vara.

Så går vår konverteringsanalys till

Vi börjar med att bekanta oss med din målgrupp, dina mål för webbplatsen och vad du vill att besökarna ska göra på den. Om du driver webbutik vill du troligen att de ska lägga en beställning. Säljer du tjänster vill du kanske att de ska fylla i ett kontaktformulär eller ringa dig. Men det reder vi ut tillsammans med dig.

Sedan fortsätter vi arbetet på vårt håll. Som vanligt hos Be Better Online bygger vi analysen på mätbara data, i det här fallet från Google Analytics och Hotjar. Till att börja med identifierar vi dina nyckelsidor. Med det menar vi sidor som är viktiga steg på besökarens resa mot köp. På de här sidorna undersöker vi hinder, besökarnas beteende och användarvänlighet.

Utifrån de trösklar vi hittar tar vi fram åtgärdsförslag för att göra sidorna och webbplatsen bättre. Vi pekar dessutom ut ”lågt hängande frukter”. De här åtgärderna är lätta att ordna, kräver inga tester och har potential att ge effektfulla resultat.

Vad ingår i leveransen?

När konverteringsanalysen är klar levererar vi en lättförstådd rapport. I den berättar vi om trösklarna som vi har hittat och lägger fram åtgärdsförslagen. Sedan kan du arbeta vidare med åtgärderna på egen hand eller ta hjälp av oss.

Just nu – konverteringsanalys till extra bra pris

I vanliga fall tar vi 26 950 kr + moms för en konverteringsanalys, men om du bokar din analys innan 30 september får du den till ett betydligt lägre pris.

  •       Om du redan är kund hos oss: 19 950 kr + moms
  •       Om det här blir din första BBO-tjänst: 22 950 kr + moms

Det går bra att schemalägga analysen senare under året, så länge bokningen görs medan erbjudandet är giltigt. Beläggning av vårt team påverkar när analysen utförs.

Är du redo att investera i fler avslutade affärer online? Fyll i kontaktformuläret nedan!

Intressant? Hör av dig!







    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.








      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.