Remarketing på Facebook

Om du utför remarketing på rätt sätt kan du se till att kunderna uppfattar marknadsföringen som en hjälpsam påminnelse. Poängen är nämligen att rikta tipsande annonsering mot de som redan har kommit kontakt med dig på ett eller annat sätt. Remarketing på Facebook kan vara väldigt effektivt, i och med att det tillhörande annonseringsverktyget gör det enkelt att segmentera din annonsering.

Facebook-remarketing – en hjälpsam påminnelse

Alla som har ett konto på Facebook har förmodligen fått remarketing riktat mot sig på plattformen. Du har kanske varit inne på en webbplats och kikat på några produkter, innan du gick över till Facebook och såg produkterna eller företaget dyka upp i annonserna.

Vi vill att mottagarna ska uppfatta den här typen av annonsering som tipsande och anpassad – på ett positivt sätt. Det kan vi uppnå genom att arbeta datadrivet och taktiskt. Framförallt är timing en viktig framgångsfaktor. Vi vill nå dina potentiella kunder med rätt budskap under rätt del av deras köpresa. I och med det vill vi också minimera onödig annonsering, så att du istället kan lägga budgeten på personer som med stor sannolikhet är intresserade av ditt erbjudande. Annonser för Facebook-remarketing kan även skräddarsys vad gäller design och format för att passa din målgrupp. För att se vad som flyger kan vi hjälpa dig att köra A/B-tester.

I all korthet så optimerar vi din remarketing på Facebook för att förbättra kundupplevelsen och maximera din ROI. Hör av dig till oss så berättar vi mer.

Intresserad av remarketing på Facebook? Kontakta oss!







    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.








      This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.