Ovan ser ni ett exempel på KPI:er kopplat till Instagram och närvaron på denna kanal.
Rapporten är uppbyggd med en övergripande del och sedan mer detaljerat innehåll per kanal för att kunna fungera som underlag till olika personer i bolaget. Baserat på var ni tittar i rapporten kan den ge er svar på olika frågor, som till exempel:
”Hur många konverteringar har vi fått senaste månaden från sociala medier?”
”Hur många indirekta konverteringar bidrar LinkedIn?”
”Vad för räckvidd har vi totalt över alla plattformarna under månaden?”
”Vilket inlägg gick bäst organiskt på Instagram?”
”Vilket inlägg interagera våra befintliga fans med på Facebook?”
”Vilken av köpresefaserna (SEE, THINK, DO, CARE) är vi starka i och vad behöver ni fylla med för kommunikation inför nästa månad?”
Men framför allt kan du i vår rapport, på en sida tydligt se hur månaden har presterat jämfört med föregående månad – och på efterföljande sidor förstå hur dessa månader står sig mot tidigare tolv månader och föregående år. Varje kanal finns sedan nedbruten separat med för kanalen typiska nyckeltal samt bäst presterande inlägg – både organiskt och betalt.
Det bästa av allt – den blir din för bara 3 950 kr i månaden eller per kvartal. Rapporten skickas till dig en gång i månaden, eller en gång per kvartal, och du får den direkt till din inkorg.