SEO för e-handlare (8 viktiga steg)

Carl-Gustav Öberg | 2014-12-29 | Okategoriserade

Sökmotoroptimering är komplext. Sökmotoroptimering för e-handlare är snäppet mer komplext, då det ofta uppstår en hel del ytterligare utmaningar relaterat till produktsidor, kategorisering, filtreringsfunktionalitet och liknande. Dessutom är konkurrensen ofta hård, vilket ställer extra krav på alla aspekter av SEO.

För att göra sökmotoroptimering mer greppbart för den färska eller blivande e-handlaren har vi tagit fram infografiken nedan. De områden vi lyft är sådant vi ser att man ofta missar.

 

Carl-Gustav Öberg

Carl-Gustav kallas CG eller Calle och är också en av BBO:s grundare. Han brinner för entreprenörskap och har skapat resultat online sedan 2003. CG tenderar att nörda ner sig i det han är intresserad av, som digital marknadsföring, bilsport, skidåkning, matlagning och kombuchabryggning.