Innehållsstrategi
Definitionen av ordet innehåll är väldigt bred, men vi hjälper dig att göra den mer precis. Det gör vi genom att forma en innehållsstrategi för vad ditt företag ska kommunicera och hur det ska göras.
Definitionen av ordet innehåll är väldigt bred, men vi hjälper dig att göra den mer precis. Det gör vi genom att forma en innehållsstrategi för vad ditt företag ska kommunicera och hur det ska göras.
Det gör det lättare att skapa innehåll som verkligen är värdefullt för både avsändare och mottagare, regelbundet. Om du ibland sitter och svettas med en blank sida framför dig, utan en aning om vad du ska skriva om, då är innehållsstrategin en lösning.
Strategin hjälper dig att reda ut syften, mål och en riktning för ditt innehåll. Utifrån det kan du skapa en innehållsplanering med idéer som ligger i linje med dina affärsmål och leder till riktiga resultat. Istället för att krysta fram halvtaskiga blogginlägg som påminner om tusen andra kan du ta fram innehåll som passar just din målgrupp och sticker ut från mängden.
Skrivkramp, släng dig i väggen!
En innehållsstrategi fungerar som ett styrdokument för att skapa innehåll som följer en röd tråd, och hjälper dig att nå dina affärsmål. Fokus för strategin är de stora frågorna. Bland annat ska du definiera syften och mål för innehållet som ligger i linje med dina övergripande affärsmål. Ofta reder strategin ut hur innehållet ska planeras, skapas, publiceras, mätas och följas upp ur ett långsiktigt perspektiv.
Tanken med en innehållsstrategi är att skapa en mer långsiktig plan för skapande, publicering och styrning av innehåll. Med en tydlig plan blir det enklare att leverera relevant content, som tjänar ett syfte för din målgrupp. Det här strategiska arbetet hjälper dig att inspirera och hjälpa dina befintliga och potentiella kunder. Din verksamhet sticker ut i mediebruset och mottagarna går från att känna till ditt varumärke till att känna lojalitet.
En innehållsstrategi kan se ut på olika sätt, eftersom den skräddarsys efter dina mål och din verksamhets närvaro online. Innehållsstrategin kan bland annat innehålla svar på frågeställningar kring målgrupper, vilka ämnen som ska tas upp i innehållet, kanaler för publicering, tonalitet och omfattning. Ungefär så här.
Vi bygger våra rapporter på handfasta data och omfattande erfarenhet från ett brett spektrum av branscher. Hör av dig för ett öppet samtal om vem du vill nå och hur det kan göras på bästa sätt.