Tonalitet vitalt för innehållsproduktion
Det är viktigt för oss att förstå hur du vill tala till dina potentiella kunder. På så sätt kan vi anpassa tonen för att passa situationen. En fördel är att alltid utgå ifrån att vi talar med människor. Det gäller även företag som säljer till andra företag, eftersom det ändå är en person på som fattar de avgörande besluten. För den sakens skulle behöver du inte vara skämtsam och talspråkig (om det inte passar varumärket). Det gäller att hitta en ton som tilltalar dina potentiella kunder. När vi väl har deras uppmärksamhet vill vi förklara vilket värde ditt erbjudande ger dem. Och vilket smidigt samarbete ni kommer ha tillsammans.
Så arbetar vi med produktion av innehåll
Hos Be Better Online finns kompetens inom text, grafik och foto. Med andra ord kan vi fånga ditt budskap på många sätt för ett flertal plattformar. Det gör det möjligt för oss att hjälpa dig med sociala medier, hemsida, blogg, nyhetsbrev och mycket mer. Så här kan ett samarbete för innehållsproduktion se ut:
- Inledande diskussion. För att skapa något som du blir genuint nöjd med inleder vi innehållsproduktionen med att vara lyhörda inför dina önskemål. Beroende på om det gäller landningssidor på din hemsida, blogginlägg, poster på sociala medier eller något annat ser samtalen olika ut, men de ska alltid lägga grunden för strålande innehåll.
- Innehållsproduktionen tar vid. Efter grundlig research om ämnet börjar vi skapa ditt innehåll. Text och bild genomgår omskrivning, korrekturläsning, bildbehandling och liknande.
- Vi levererar det färdiga innehållet till dig eller hjälper dig lägga upp det på sin slutdestination.
- Mätning och analys. Självklart kan vi även hjälpa dig mäta och analysera hur innehållet presterar.
Är du intresserad av en byrå som kan ta hand om hela eller delar av din innehållsproduktion? Vi genomför löpande samarbeten och träffsäkra punktinsatser. Hör av dig till oss så diskuterar vi upplägget du har tänkt dig.
Läs mer om innehållsproduktion