Målgruppsanalys för ökad insikt om dina kunder
Människor är komplexa varelser och det samma gäller för målgrupper. Hur gamla är dina kunder, var bor de, vilken utbildning har dem och vad jobbar de med? Vilken tid på dygnet är de mest redo att ta emot ditt budskap? Vad är de intresserade av? Vilka nätverk och medier följer de och vad söker de efter på nätet? De här frågeställningarna och många fler tas upp när man gör en målgruppsanalys.
Med en ökad förståelse för vilka som ingår i din målgrupp och hur de beter sig online är det lättare att nå ut till dem på ett bra sätt. Det ger en fingervisning om vilken typ av innehåll du bör producera för att hjälpa dem vidare på sin digitala kundresa. En målgruppsanalys underlättar även framtagandet av medie- och innehållsplaner.
Vi utför en kundundersökning och gör research i digitala källor. Vi vill veta vad målgruppen säger om ditt företag och varumärke på nätet. Målet är att samla insikter om dina kunder och var du kan nå dem i det digitala landskapet. Hör av dig till oss, så diskuterar vi målgruppsanalyser!
Läs mer om målgruppsanalys